ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αntony Andrews
Εκδοσι Μορφωτικου Ιδρυματος Εθνικης Τραπεζης
Αθηναι 1983
 

Πληθωρα κατατοπιστικων και καλοπροαιρετων βιβλιων αναφορικα με τους αρχαιο-Ελληνες κατακλυζουν εσχατως την Ελληνικη γραμματεια. Ετσι αναγκαστικα δημιουργειται η μαλλον επαναδημιουργειται ο ερασιτεχνικος θεσμος του βιβλιοκριτικου. Δια να μπει καποιος ελεγχος εις την ασυδοσιαν. Ιδια οταν επιχειρειται η αποπειρα διαστρεβλωσεως της ιστοριας μας απο αντικειμενολογους με χαμηλους τονους.
Η μεθοδος κοινη και ο στοχος ιδιος. Απο τους κοπτο-ραπτες της συγχρονου παραπληροφοριακης τεχνικης.
Καθε Ελλην διατηρει μεσα του την υποχρεωσι και το δικαιωμα να ελεγχει ξενους και ελληνες που αυτοαποκαλουνται ιστορικοι γραφεις.
Η ιστορια ειναι μια και αναλλοιωτος και σεβαστη. Και δεν αφηνει περιθωρια πολλαπλων ερμηνειων επι οσων οριζουν τα ελαχιστα εναπομεινοντα γραπτα ιχνη της ιστορικης διαδρομης της Ελληνικης Φυλης.
Απο τον προλογο και απο την εισαγωγη του υπο εξετασι βιβλιου αμεσως τονιζονται απο τους αγγλεζους γραφει στα παρακατω σημεια: Η αθλιο-δουλοκτητικη κοινωνια, οι γεωκτημονες, η παιδικη ηλικια του πολιτισμου μας ως προ-ευρωπαικου, ο υποβιβασμος μας εις γραικους (που ομως εμεις, καπως αυθαιρετα εαυτο-ονομαζομεθα Ελληνες) και που απο το ονομα αυτο διαχωριζονται τα προς βορραν υπολοιπα Ελληνικα γενη (ορα Μακεδονες , θρακες, ηπειρωτες κλπ).
Η φωνη του Μ.Αλεξανδρου π.χ. περι φυλετικης ταυτοτητος Μακεδονων και λοιπων Ελληνων αποσιωπηθη απο τους εν λογω "φιλελληνες" γραφεις.
Απο κοντα ολος ο ανθελληνικος οπλισμος, οπως η παραλαβη δικην συστημενου της γραφης και οτι ως τοτε ζουσαμε ως σκοταδιστες αναλφαβητοι. Και μετα που μας εφεραν την γραφη εκαθησε ο Ομηρος και συν-εγραψε τα επη του επι τη βασει της μετεπειτα κλασσικης Ελληνικης κοινωνιας.
Απο την εισαγωγη ξεκαθαριζονται αυτα ωστε καποιος να αποκτησει μια αμεση γνωση των κατεστημενων αντιληψεων. Και απο την εισαγωγη εισβαλουν οι εκπολιτισται της ευρωπης Εβραιοι. Απο την πρωτη γραμμη, με το που θα πεσει το ματι.
Ο Αριστοτελης επιχειρησε χλιαρα καποια υποστηριξη του θεσμου δουλειας (αφηνεται να εννοηθει οτι το εκανε τυπικα η εξ αναγκης). Και προβολη της απροκαλυπτου ομοφυλοφιλιας με συν-χρονον αποσιωπησιν παντων των αυστηρων αντι-ομοφυλοφιλικων νομων της Αρχαιοτητος.
Οι αγγλεζοι ειθισται να βλεπουν παντου ομοφυλοφιλους. Και ενω η μοναδικη Ελληνικη φιλοσοφια μετα-ονομαζεται απο τους γραφεις ως λογοτεχνια, γινεται η καθιερωμενη υπομνησι καποιων ανωτερω και εν προκειμενω η λατινικη. Και ναι μεν επωληθησαν καποτε εκατομμυρια αντιτυπα του λογοτεχνη Ομηρου ομως αυτο οφειλετο εις το οτι συνεπεσε με την εποχη των φτηνων λαικων εκδοσεων.
Και ενω οριοθετειται ο ελληνικος πολιτισμος μας μονον περι τα 500 χρονια π.Χ. μας εγκλωβιζουν αναμεσα σε ιουδαισμο και χριστιανισμο. Κατα τους γραφεις υπαρχει παραλληλος (αλλα ανεπιβεβαιωτος) επιβεβαιωσι της παλαιστινιακης βιβλου και της Ομηρικης Τροιας. Μονο που η Τροια (και αι Μυκηναι και Κνωσσος) δεχεται την επιστημονικη δυσπιστια λογω της συμμετοχης πλουσιων ερασιτεχνων (νοειται ασχετους) και απο φτωχων επιστημονων ερευνητων (νοειται χωρις επιφανεια, ασημους). Τα χρυσα προσωπεια τεχνης των Μυκηνων μεταφραζονται ως πλουτη επι πλουτου (καμια αναφορα Ελληνικης θεοσεβιας και τεχνης). O Evans και ο Schliemann φερονται ως εχοντες μεγαλεπιβολους ισχυρισμους δια τας ανακαλυψεις των.
Διοτι δικην προκρουστου προσαρμοζουν τους Ελληνικους μυθους εις τα ευρηματα διαστρεφοντες την αληθεια !
Ο ταφος του Αγαμεμνονα (ολο το κειμενο καθαρευουσιανικο μα το ονομα του μεγαλου
βασιλεως δημοτικοποιειται κατα χυδαιον τροπο), κατακυρωθηκε (δικην δημοπρασιας) εις τις Μυκηνες οπως και εις Κνωσσον το παλατι (αποφευγεται η λεξι ανακτορο-διοικησι και ονομαζεται παλατι-χλιδη ανατολιτικη) εις τον Μινωταυρον ! (Να και παλατο-κρατης ο Μινωταυρος απο τους ιστορικους αγγλεζους.) Οι Ελληνες ησαν παγιδευμενοι εις το συστημα, μας λενε, και μονον η επικη ποιησι τους εκανε να ξεχωριζουν.
Δεν αντιλαμβανονται επισης οι γραφεις αυτοι το νοημα της πολεως -κρατους και ψεγει την ανυπαρξια ενιαιας διακυβερνησεως. Υποτιμουν την δομη της Αρχαιοελληνικης κοινωνιας και θεωρουν μοναδικο δειγμα ηρωισμου φυλης την νικη επι των Περσων.
Η απαραιτητος μνεια των Ακκαδαιων και Σουμεριων οπως και ο αποκλεισμος των πολλων (δουλων) απο τα κοινα, επανερχονται ως σημεια αναφορας της ελληνικης κοινωνιας.
Παρακατω αφου διεπιστωθει η πρωτοπορεια της σκεψεως εις την διοικησι (μονον), ερχεται καποιος εβραιος γραφευς ονοματι Levis-Strauss, να διδαξει (τον ορθον λογον προφανως), λεγων οτι αυτες οι καποιες καλες εντυπωσεις πρεπει να διδασκουν οτι δεν ειναι καλο να περιφρονουνται οι εχοντες πρωτογονο νου (Ελληνες). Μας διαβεβαιωνει λοιπον αυτος ο εβραιος οτι μεσα εις τα στενα του πνευματικα και πρωτογονα πλαισια, ο πρωτογονος Ελλην, ητο δυνατον να εχει καποιες πνευματικες ικανοτητες.
Και αυτην την συγκαταβατικην πολιτιστικη αναγνωρισι (πρωτογονου προελευσεως) ερχονται αμεσως παρακατω να υποβιβασουν συγκαταλεγοντας την ως περιορισμενη και ως επαπειλουμενη απο μελλοντικη διαλυσι λογω των μαγικων της στοιχειων. Κατηγορουν ευθεως την Ελληνικη επιστημη δια ελλειψιν μαθηματικης γνωσεως.
Και μας κανουν πρωτογονους που καναμε μαγους τους αριθμους. Η σοφια των Ελληνων μαθηματικων γινεται μαγεια πρωτογονων. (κατι σαν τοτεμ να πουμε). Και απο κοντα τα προοδευμενα μαθηματικα των βαβυλωνιων. Και εκτος απο τους βαβυ-λωνιους πηραμε πολλα ακομα απο τους εξ ισου πολυ προγενεστερους μας μαθηματικους αιγυπτιους προς τους οποιους χρωστουμε πολλα.
Και ο Ηροδοτος το γνωριζε καλα.Οπως το δεμα με τα γραμματα. Απορουν διατι ενω η γραφη και τα μαθηματικα πρωτοανεπτυχθησαν εις τις οχθες παραποταμιας κοιλαδος (μη αναφερομενης δια να παραμενουν εις το παιχνιδι της πολιτιστικης κοιτιδος και ο ιορδανης και οι πρωτοποροι αυτοι ασιατες που δεν παρουσιασαν καποια επιστημονικη εξελιξι.
Και η λυση οτι η θεοκρατικη κοινωνια επνιξε την επιστημονικη ερευνα. Λες και μεσα εις τον πολιτισμο δεν λογιζεται και η σχεσι ανθρωπων και θεων.
Και αφου πηραμε δικην ECU, τα γραμματα, τα αλλαξαμε διοτι το απαιτουσε η κοινωνια. (το εμπορικο επιμελητηριο της εποχης). Αναγνωριζει οτι μεσα εις μερικους αιωνες δημιουργησαμε καποια λογοτεχνια που ακομα διαβαζεται! (Εδω προσπαθει να αιτιολογησει πως ευρηθηκαμε εις την κορυφη των "λογοτεχνικων " επιστημων τοσο συντομα, αφου τα γραμματα ηταν ξενα και αγνωστα μας. Αλλοτε μας συμπιεζουν πολιτιστικα κοντα εις την ημερομηνια "παραλαβης γραμματων" και αλλοτε μας αφηνουν μερικους αιωνες αερα δια να δικαιολογησουν την εξελιξι μας.)
Και αυτα ολα (δηλ.παραλαβη γραμματων και λογοτεχνια Πλατωνα) μολις 2000 χρονια πριν απο σημερα. Και ακομα οτι ολη αυτη η προηγμενη Ελληνικη επιστημη δεν ειχε επαφη και συμβολη με την Ελληνικη κοινωνια.(Ο λαος παρεμεινε εις νηπιακη καταστασι).
Ο λαος δεν ειχε επαφη και σχεσι με την επιστημη και μονο ενα-δυο φιλοσοφοι και μικρες ομαδες ειπαν οτι σωστο. Και βεβαιωνουν ασυστολα οτι οι μικρες αυτες ομαδες των φιλοσοφων χρησιμοποιουσαν διαστρεβλωμενα και παρερμηνευμενα τα Ελληνικα ιδεωδη δια να καταπνιξουν την ανησυχη και καταπιεσμενη μαζα της πλειονοτητος.
Που απειλουσε την θεση τους.
(Κατι σαν πραιτωριανους και νοτιοαφρικανους μας κανει, δια να καταλαβει το νοημον αγγλοφωνο κοινο.)
Μερικοι δικοι μας τα καταφεραν αλλα η πλειονοτης ηταν υποαναπτυκτη μαζα καταπιεσμενη και απο τους θεους της.
Ακολουθει μια ευτελης παρουσιαση των σημερινων αγαλματων τα οποια κατα τους γραφεις αυτους ομοιαζουν ως σκελετωμενα φαντασματα. (και βεβαια δεν γινεται
αναφορα των καταστροφεων της φαρας τους επι των εργων των "πρωτογονων" Ελληνων.)
Με την τεχνη οι Ελληνες δημιουργησαν καποια παραδοσι που τωρα ομως αρχισε να υποχωρει,λενε. (Εμμεση υποδειξι προς νεους καλλιτεχνας να παψουν να ασχολουνται με το Ελληνικο καλλιτεχνικο μετρο και προτυπο).
Οι πιο πολλοι ποτε Ελληνες δεν ειδαν θεατρο και ζουσαν ως αγροτες σερνοταν εις τον πολεμο, στεναζαν απο φορους, ξεδιναν με αξεστες διασκεδασεις του χωριου και καταπραυναν τους φοβους τους με τελετες που αξιωναν οι τοπικοι θεοι τους.
Ολοι οι φιλοσοφικοι στοχασμοι και οι καλλιτεχνικες εκδηλωσεις ηταν μονο για βασιλεις και αλλους πλουσιους.(Εδω μου θυμιζει γαλλικη και ρωσσικη επαναστασι. Λες να ειχαν ακριβο εισιτηριο εις τα παναθηναια π.χ. και να μην το ξερουμε εμεις ολοι). Και μας επιρριπτουν την ευθυνη εμμεσα διοτι λογω του κλειστου αυτου κυκλωματος των βασιλεων και μεγαλεμπορων ξεμεινε ολη η ευρωπη 2000 χρονια πισω πολιτιστικα. Και ευχεται με την πιθανοτητα οτι καποιο κριτικο πνευμα θα κατορθωνε καποτε να διασπασει τους ταξικους φραγμους και να φερει τον πολιτισμο εις τον πολυ κοσμο.
Καπως σοσιλαιστικο και καπως απροσδιοριστο που αφηνει μια πιθανη εξελιξι εις τα πολιτιστικα μας απο καποιον παροχθιον ασιατοφερτον επιστημονα η απο καποιον φιλισοφον μας που θα μετατραπει απο ελλην εις φοινικα η τουρκο η δεν ξερω τι. Αλλωστε αμφισβητειται η Ελληνικοτητα του Θαλη,του Ομηρου κ.α. και ισως καποιος απο αυτους γινει ο εκλεκτος που θα αναγνωρισθει υπο ιδιοτητες διασπαστου του Ελληνικου κυκλωματος.)
Εδω τελειωνει η παρουσιαση του βιβλιου του γραφεως αυτου και του γραφεως των εισαγωγων καποιου J.h.Plumb .
Πιστευω οτι δεν χρειαζεται περαιτερω εξετασι. Εν συντομια και ολιγολεκτικα προκειται δια μια πολυσελιδον ρυπογονον φυλλαδα ΟΞΦΟΡΔΙΑΝΗΣ προελεύσεως.


Ελευθεριος Ε. Ακτουδιανακης

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟΝ...Ο συγγραφευς της φυλλάδας κ. Antony Andrews ετιμήθη απο το ελληνικό κρατος για την ...φιλελληνική του δράση με τον σταυρό του τάγματος του Φοινικα. Το δυστυχημα απο την εκδοση αυτου του βιβλιου ειναι οτι στην δευτερη σελιδα αναφερονται τα μελη του ΔΣ του ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ σαν ηθικοι αυτουργοι της
απαραδεκτης αυτης εκδοσης. Διαβαστε τα και βγαλτε τα συμπερασματα σας.
(το οτι τα επωνυμα του μεταφραστη και του προεδρου του ΔΣ ειναι ιδια ΠΙΘΑΝΩΣ να οφειλεται σε συνωνυμια).
ΠΡΟΕΔΡΟΣ.........Παναγοπουλος Στελιος
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΟΣ...Γεωργακης Ιωαννης
Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ...Σαββιδης Γ.Π.
ΤΑΜΙΑΣ................Παππας Γιαννης
ΜΕΛΗ...................Ανδρονικος Μανολης
Παπαντωνιου Νικος
Σβορωνος Νικος
Σφυροερας Ν.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ.......Κασδαγλης Ε.Χ.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ...Παναγοπουλος Ανδρεας

Το βιβλίο βρήκαμε στην βιβλιοθήκη του Δήμου Τριανδρίας Θεσσαλονίκης.

   
 
[ Πίσω ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ] [ Πίσω ΤΕΥΧΟΣ 1ον]